sobota, 24 sierpnia 2013

Rowelove

Jakieś trzy tygodnie temu wyciągnęłam z piwnicy rower ( oczywiście niezbędna była pomoc mojego Marcina- wyczyścić, nasmarować i takie tam pierdoły)...
 Kiedyś jeździłam na prawdę bardzo dużo.. A później przyszła przerwa.. Stwierdziłam, że trzeba to zmienić i skorzystać z pogody i trochę "popedałować". Staram się jak najwięcej jeździć..do pracy ( choć mam tylko kawałek, ale zawsze jest trochę szybciej, do sklepu....). Swoje odcierpiałam, bo przez pierwszych parę dni bolał mnie strasznie tyłek od siodełka. Na szczęście już jest ok. Przy okazji ćwiczę mięśnie rąk :) ( rower trzeba wnieść na drugie piętro)


A dlaczego warto jeździć na rowerze??

Jazda na rowerze to nie tylko bezpieczne odchudzanie, to także wiele innych korzyści:
  • wysmuklanie ud i łydek,
  • wzmacnianie mięśni bioder, brzucha i grzbietu,
  • gimnastykowanie kręgosłupa,
  • zwiększanie wentylacji całego organizmu,
  • zapobieganie żylakom i przeciwdziałanie zakrzepom.
Podczas jazdy rowerem najwięcej pracują nogi: uda, łydki oraz stopy. Dlatego trening rowerowy sprawia, że szybko stają się one zgrabniejsze i szczuplejsze. Skurcze włókien mięśniowych zmuszają naczynka krwionośne do intensywnej pracy, co zapobiega powstawaniu żylaków. W czasie jazdy rowerem aktywizują się mięśnie brzucha, pleców, a także biodra i przedramiona. Utrzymanie kierownicy, zwłaszcza na nierównym terenie, wymaga pewnej siły.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz