czwartek, 28 listopada 2013

Odchudzanie przez zapach

Dzisiaj chciałam wam opowiedzieć o mojej przygodzie z aromaterapią...
Dla innych to ściema, a dla innych sposób na leczenie różnych schorzeń..
Ja po raz pierwszy spotkałam się z nią na kursie z masażu...Dodawaliśmy różne olejki eteryczne do oliwki podczas masażu..hmm... Przyjemne z pożytecznym
A obecnie dodaję sobie parę kropel do kąpieli czy do nawilżacza powietrza lub palę w kominku aromaterapeutycznym :)


Co to jest??
Aromaterapia  jest metodą medycyny naturalnej polegającą na leczeniu wielu dolegliwości olejkami eterycznymi z roślin stosowanymi poprzez inhalacje oraz przez skórę - kąpiele, masaże, okłady czy kosmetyki.
Jest to jedna z najbardziej relaksujących technik jaką znamy a dzieje się tak dlatego, że nos ludzki jest bardzo czułym narządem, a także dlatego, że zmysł węchu jest jednym z najlepszych jakimi obdarowała nas natura. Wdychając kojące aromaty (a na tym właśnie polega sesja aromaterapii) jesteśmy w stanie odprężyć się w najbardziej nieprawdopodobny sposób. Nie pozostawia to skutków ubocznych,  a wprost fantastycznie poprawia nastrój i umila chwile radości. źródło


Swoich zapachów ulubionych mam kilka, ale obecnie na topie jest olejek grejpfrutowy...


A dlaczego?? :)
Właściwości: Tonujący, przeciwdepresyjny, przeciwbólowy, pobudza krążenie.
Zastosowania: Olejek grejpfrutowy ma bardzo świeży pobudzający zapach i stosuje się go głównie jak środek tonujący, przeciwdepresyjny a także przeciwbólowy. Inne: napięcia nerwowe, stres, cellulit, otyłość, terapia odwykowa.
Czy wiesz, że?: Owoc grejpfruta to „przyjaciel łakomczuchów”. Olejek grejpfrutowy stosowany w mieszankach do masażu lub kąpieli pomaga w walce z cellulite i pozytywnie wpływa na jędrność skóry.

Ostatnie zdanie mówi samo za siebie dlaczego to mój ulubiony olejek :)
Czy działa czy nie ciężko mi powiedzieć...Na pewno jest przyjemniej :) A my kobiety lubimy jak coś ładnie pachnie...
A swoją drogą zastanawiałyście się czemu w gabinetach kosmetycznych zawsze ładnie pachnie?? Zawsze coś się pali kominek albo świeca zapachowa..
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz